Thursday 6 October 2016

TAJUK BOSAN: HOBI

OK, Assalamualaikum, hahahaha ok aku admit, post kali ni siyessss mcm tajuk cliche karangan masa sekolah kan? kan?

aku ni pernah claim yg aku i love to read, but tapi takde lah 24/7 hadap buku je tp, mehh aku inform korg, one of the best book i've read hahah. jappp...

1. CERITA CINTA AHMAD AMMAR.

 Author: Grup Penjejak Tamadun Dunia
5 bintang aku bagi utk buku ni.
inspiring sgt sgt utk orang macam aku yang selalu neglect pasal sejarah Islam ni haha. About this book, mula mula aku tahu pasal buku ni, aku search siap siap siapa Ahmad Ammar. Allah.. Only Allah can reward his distributions to Islam. buku ni describe banyak pasal Ammar. Aku tak reti nak cerita lebih lebih, kalau korang nak tahu, kena grab buku ni. its a must have book! for me, who get inspired with Ahamd Ammar, there are pages of this book that made me cried during the reading. MENGINSAFKAN. Mmg baca tu huhhhh! Touched hati tisu aku ni huhuh. lagi satu special pasal buku ni ialah, every chapter, ditulis oleh orang terdekat Ammar, termasuk ibu arwah. huh
korang akan jatuh cinta dgn buku ni, trust me.
i highly recommend to anyone who wants to feel 'kemanisan perjuangan' to go through every pages of this great book. 

2. ALLAH TAK PERNAH JAUH 





Author: Suhana Amiril
Okay, buku ni is actually recommended by sahabat yang selalu aku rindu, Amyra. Lama sangat tak jumpa dia, Allah belum beri izin lagi nak jumpa dia, Harapnya, dia sentiasa di bawah lindungan Allah, dan tak pernah lupa kawan dia Fatin Nurazirah ni.
ok cukup rindu rindu ni.

Buku ni pun best! hahaahah buku yang menukilkan(ecehh) realiti hidup dan cara kita hadap obstacle through Allah's ways. and mcam biasa ada lah, ayat ayat deep dia tu yang buat  mata ni berkaca gak huhuh. 
untuk korang yang nak berhijrah jadi lebih baik tu, haa boleh lah cari buku ni. 
aku ingat lagi, masa tu Allah nak mudahkan langkah aku ni jadi better Muslimah, Allah kirimkan Amyra untuk aku :) kat kedai buku tu, dia beriye suruh aku beli buku ni. dia kata dulu dia pun baca buku ni. so, aku pun tergerak nak beli buku ni. Amyra antara asbab aku yang sekarang( mcm mana aku yang sekarang biarlah rahsia) hahahahahahaha poyo jeni. takya tahu pun sebab nothing special.


SO, tu je kot, nnt kalau ada buku buku best aku post teruihh kata sini( tipu je!)
Assalamualaikum.
Tabarakallah :)

No comments:

Post a Comment